joris écrit:
Citation:
je suis souvent d'accord avec Fox mais pour une fois je vais un peu le contredire...
Que nenni, tu ne contredis pas, tu complètes !!
Nuance !! :P
Pour en revenir au Hi-rise Weiand vu sur la photo du début, déja rien qu'a la lecture de la fiche produit, j'me méfierais !
"For maximum performance in normally aspirated competition applications, Weiand Hi-Ram Tunnel Ram intake manifolds are the manifold of choice. They're designed primarily for drag racing, truck/tractor pulls, and performance marine applications where high rpm is required but bottom-end torque isn't. With their patented D-shaped port runners and large plenum chamber, they provide optimum thrust of the air/fuel mixture to the intake ports. They mount either single or dual square-mount carbs and, depending on the application, have power bands that run from 2,500 rpm to as high as 9,000 rpm. Separate tops and runners are available for some manifolds."
Drag racing, tractor pulling, rafiot...trucs où y'a besoin de RPM, mais pas besoin de couple !!
De 2500 à 9000 rpm !
Nickel pour le p'tit cruising du vendredi soir...:)
Faut pas confondre "pipe double" et "tunnel ram"...