Pour ceux que l'éthanol interesse, on commence à trouver sur le marché US des carbus estampillés E-85.
Edelbrock sort un 600 cfm dont je n'ai pas trouvé le prix :
http://www.edelbrock.com/media/news/200 ... 06_04.html
Quick Fuel Technologie a un 750 cfm vendu à peine plus de 700 $ chez Summit :
http://news.hspn.com/articles/1000/1/Ne ... Page1.html
AED y va de son carbu modifié aussi :
www.aedperformance.com
Voici ce qu'ils en disent : *** News Flash 9/06: We have recently been doing testing with E85 Ethanol. Really interesting results so far. This could be a really viable alternative to racing gas or even pump gas considering the pricing, power, & fuel properties. There is a torque & power advantage over conventional fuel & will support compression at least up to 12:5.1. Through our testing we've learned how important the proper fuel requirements & tune-up are for maximum power & drivability. We think E85 is going to be a real winner considering the power & pricing advantages especially once E85 becomes more readily available. We now have several carburetors that we're very happy with & that will be available immediately. Available for Street Cars to Race Cars. Call for information & pricing if you're interested in getting ahead of the curve.
Un article interessant sur le sujet, ici :
http://www.mustangandfords.com/techarti ... l/e85.html
Les injections modernes ont moins de question à se poser, elles sont en mesure d'avaler un mélange essence/E85 sans broncher ( 60/40 dans ma Jeep ). Au delà, c'est à dire full E85, l'achat d'un boitier electronique semble necessaire. Je vais y passer, pour voir.
Certains parmis vous ont peut-être déjà converti leur auto moderne. Nous sommes preneurs de votre experience.
Seul hic pour le moment, la rareté des pompes, sauf en région parisienne ( à 500m de la maison pour ma part...). [img]components/com_joomlaboard/uploaded/images/gass.jpg[/img]