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Mopar warrior
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voila, topic ouvert!

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MessagePosté: Lun Jan 24, 2011 1:38 pm 
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Mopar warrior
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le dosage standard, régulé par la sonde lambda est en général 1/14,7 ou 1/15,3. c'est celui qui pollue le moins donc celui qui est utilisé au maximum (moteur chaud, pas de demande de puissance, bref en cruising quoi!).
le dosage de puissance maxi est 1/12,5 donc un peu plus riche en essence et le dosage de rendement maxi est 1/18 donc un poil plus pauvre.
il faut donc savoir que cette sonde n'est pas utilisé quand le moteur est froid, quand on accélère franchement, quand on lache l'accélérateur (coupure de l'injection) donc en fait elle ne sert pas tant que cela (ralenti, faible charges) quand on roule en burnant à chaque feu rouge ;)

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MessagePosté: Lun Jan 24, 2011 6:18 pm 
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Mopar addict
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ah d'accord.
Pour tous les systèmes d'injection c'est pareil ?

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MessagePosté: Lun Jan 24, 2011 7:24 pm 
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Mopar addict
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un post un peu récapitulatif sur ce que j'ai trouvé sur le net..

L'injection sur une US :

1) Les kits :
http://www.summitracing.com/search/Part ... FI+Systems

De 1500 à plus de 3000€.
Cela va du système comprenant la pipar d'admission avec les injecteurs intégrés sur une rampe le tout quasiement

" plug and play " au système parmettant de conserver sa pipe d'admission et où seul le sarburateur est remplacé.
Dans tous les cas, il y a besoin d'une pompe à essence Haute pression.
il faut également ajouter un capteur à O2 dans l'échappement.
Chez certains utilisateurs, l'ajout d'un surge tank a été utilé pour les cas où le réservoir contenait moins

d'1/4 de plein.
La majorité des kits sont vendus avec un petit module d'afichage et de configuration qui permet de se passer d'un

ordinateur ! Sur certains, il est même possible de modifier les réglages en temps réel et de suivre les

résultats.

Les deux types de kits pour lesuqels j'ai trouvé des essais :

Edelbrock Pro FLO ( autour de 3000€ )
http://www.edelbrock.com/automotive_new ... sler.shtml

FAST EZ EFI ( premiers prix à moins de 1500€ )
http://www.fuelairspark.com/
http://www.dfperformance.com/fastezefi.html

Videos du systeme FAST :
http://www.youtube.com/watch?v=tFn0RKJvapM
http://www.youtube.com/watch?v=5IX1F4V1Yi0
http://www.youtube.com/watch?v=FW6ZOpPs9dA
http://www.youtube.com/watch?v=iiTwRIuzBtc

POwerjection 3 :
http://www.professional-products.com/EFI_3.php
http://www.youtube.com/watch?v=mRZyxxIN54Q

2) Les essais par les pros:

Edelbrock Pro-Flo XT EFI on a 1971 Nova :
http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... index.html

Caractéristiques de la voiture :
basic-but effective-355-cube small-block with 10.3:1 compression, AFR 190cc aluminum heads, and an Isky hydraulic

roller cam with 0.505/0.530 lift and 225/234 duration at 0.050. Exhaust is handled by a set of Hooker Super Comp

1 3/4-inch headers feeding into dual 2 1/2-inch pipes.

Backing the mill is a TCI Turbo 350 with a full-manual valvebody and a Hughes 10-inch 3,000-rpm-stall converter.

There's an 8.5-inch 10-bolt out back with 30-spline axles and Motive Gear 3.73 cogs. An Auburn limited slip makes

sure power gets to the Mickey Thompson P275/60R15 drag radials.

With its 2,960-pound curb weight (3,200 with driver), it cranks off 8.06-at-85-mph e.t.'s just about every week

at the eighth-mile Irwindale dragstrip. For all you quarter-milers, the NHRA correction factor (1/8 x 1.57 =

approximate 1/4 e.t.) says Gino's street and strip machine is running 12.65.

Matériel monté : Edelbrock Pro Flo XT
Image

Résultats :
MILEAGE TESTING
Induction Average MPG
650-cfm Holley Street HP 10.07 mpg
Edelbrock Pro-Flo XT 16.5 mpg

DYNO TESTING
Induction HP LB-FT
Carb 282 289
EFI 301 284


EFI System Conversion - EZ-EFI
http://www.hotrod.com/techarticles/engi ... index.html
Image

Image
The first dyno mule was this 350 with 10.0:1 compression, TFS 23-degree heads, a dual-plane Edelbrock Performer RPM Air-Gap manifold, and a Comp Cams XE268 flat-tappet cam. With a Holley 750-cfm carburetor, it made 411 hp and 417 lb-ft. Then we installed the EZ-EFI unit and used the handheld controller to input the engine data and it fired up and idled smoothly immediately. We honestly didn't expect to see any power gain by switching to the EZ-EFI (in fact, a carb will usually make a few more peak horsepower than EFI), but within a couple of pulls, it had picked up slightly to 414 hp and 426 lb-ft.

Image
After the small-block had run, we lifted up the EFI unit and slid this 496 under it, then we input the new engine specs. This engine has 10.25:1 compression and a Brodix single-plane intake and oval-port heads. We didn't bother testing the carburetor on the big-block; rather, the goal was to see how quickly the EZ-EFI would adapt to more cubic inches. Again, the motor started immediately and idled at our commanded 850 rpm. On the first pull it made 553 hp and 605 lb-ft, and after 20 pulls, it made the same torque but picked up more than 10 hp to 566.


Image
We installed the EZ-EFI system on a GM 290hp crate motor (disguised to look like the original 327) in Larry Abel's '65 Malibu SS. The throttle linkage is standard Holley, and the throttle valve cable bracket for the 200-4R transmission was also a quick hookup.
With everything installed, the car fired right up and we strapped it to the chassis dyno at A&A Corvette in Oxnard, California. The results were similar to what we saw on the engine dyno. It made 178 hp and 237.5 lb-ft with the EFI, compared with the carbureted baseline of 168 hp and 218 lb-ft
We did a 100-mile drive to test gas mileage with the carburetor and the EZ-EFI. The carburetor was rich in some areas and lean in others, so we got it as close as possible, and it got 13.2 mpg. The exact same route and speed with EFI brought back an astounding 18.5 mpg.


3) Les essais des amateurs :

un forum avec photos de l'installation par un amateur du systeme FAST EZ EFI.
http://theamcforum.com/forum/fast-ezefi ... cf9ee7.htm

l

A lire avec IExplorer ( sinon les photos ne s'affichent pas .. )

Quelques impressions :

http://theamcforum.com/forum/uploads/657/2009-12-16_Fuel_Sender_Mod_&_Install_032_Medium.jpg

http://theamcforum.com/forum/uploads/657/2009-12-16_Fuel_Sender_Mod_&_Install_095_Medium.jpg

Citation:
My initial impression is that this system is a home run.

Configuring the computer and starting it up was pretty cool. Just a few simple steps like desired idle speed, cu

in, number of cyl, and calibrating the throttle position sensor at idle and WOT. She fired right up (after I

remembered to re-connect the coil wire -- Doh!), and settled into a real rough and slow idle.

Unbelieveably, the computer kept the engine running at a speed as low as 400 rpm (with the Holley, I couldn't

keep it from stalling much below 850). It got better and better as the engine warmed up, and the hole in the

thermostat to allow heat to get to the temp sensor seemed to work great. I did have to open the throttle blades

with the idle adjustment screw to get the Idle Air Motor into an acceptable range for controlling the idle (and

then re-calibrate the TPS).

Once warmed up to operating temperature, the car was immediately driveable, although a bit rough in spots. First

trip was about 15 miles including 55 mph highway and in town. The computer "learns" fast, and the driveability

improved rapidly. Now that it has "learned" what the engine wants at idle, the ECU has somehow taken quite a bit

of the "lump" out of the cam -- it still sounds great, just not quite as menacing as it did with the Holley.

I just got back from a cruise around the Atlanta area -- about 100 miles give or take. The AMX seems like a

different car -- the 3.91 gears used to make it seem like it was working hard at 70, but with the EFI, it just

cruises along -- just begging you to hammer the throttle. Except for some slight stumbling just off idle and at

constant engine speed around 2000 rpm in the lower gears, the throttle response is like nothing I've ever

experienced. My neck is thankful for high-back bucket seats.


Citation:
Main goal was better fuel economy and easier tuning, as well as easier starting.


il a eut des problèmes de relays qui prenait feu ou fondaient..

Citation:
Epilogue:

Been a few weeks since the harness meltdown and replacement, but with some help and advice from PMM and others,

she's back together and all seems to be well.

FAST gave me no troubles about replacing the harness and checking out the ECU -- so no issues with their

warranty. Final assessment was a bad crimp on a relay socket terminal.

PMM turned me on to a source for some higher capacity (and probably better quality) replacement relays, so have

gone with them instead of the ones that came with the new harness. Weather finally cooperated just enough to

allow several longer trips, and no further issues with the relays and/or harness.

The FAST throttle body's "ported" vacuum source isn't very (ported). Sends almost the same signal as the

non-ported source below the butterflies. Maybe something to do with my cam needing a bit more throttle at idle,

but my old Holley 750's ported source was zero at idle -- the FAST piece sends about 10". This forced me to

re-think my timing setup, so I went back to a B28 vacuum can I got a while back from Phat348 (which I installed

with a cam to limit its travel to about 15 degrees vice 24 for stock can). I now have about 2.5 degrees initial

w/vacuum hose off, and ~17.5 with it connected at idle. Centrifugal advance is about 28 degrees all in at ~2800

rpm, for a total of just over 30 (and about 45 at highway cruise). May still play around with a bit more

initial, with corresponding reduction in vacuum travel, to bump up the total, but the car really runs good right

now, so may just leave it where it is.

All in all, this was a really fun project, and except for the freak bad connection, seems to be a quality system.

I would highly recommend it to anyone who is looking to avoid the headaches of dealing with carb tuning.


Par contre il n'est pas très clair sur le consommation...
Apparemment ce n'est pas encore assez cher chez eux car il n'en parle jamais.. il parle de " 10% voir plus ",

c'est bien peu par rapport à d'autres reviews..

Citation:
Best guess is about 10% better. Maybe a bit more. I've just learned that the carb I replaced was jacked

up, so maybe if it had been straight, the mileage increase would have been less.

Nonetheless, I'd do it again just for the driveability, even if it wasn't a bit better on

mileage.
[/quotemsg]


Ici, une disscussion autour de l'injection avec divers montages :
http://board.moparts.org/ubbthreads/sho ... in=5618349

L'un d'eux dit consommer 16.5mpg avec ceci :
Image
I have yet to do track testing, or get it on the dyno, but the mpg increase (16.25 mpg so far at 75 mph @ 15:1 AFR) is there and throttle response is better without any spots after it learns.


D'autres divers :
Citation:
A friend of mine installed it in his 36 Dodge with a 440. When it had the carb on it he was always having trouble getting it to idle and run right. After installing the EFI it ran and drove like a dream. He could not say enough good things about it.

http://www.stevesnovasite.com/forums/sh ... p?t=142949

Ici encore :
http://www.thirdgen.org/techboard/dfi-e ... z-efi.html
Mais toujours pas de conso. Par contre ça à l'air d'être la révolution mécanique si on a pas de turbo.

Idem ici:
http://forums.corvetteforum.com/c3-tech ... s-yet.html
" you will not regret it ".


sur une Camaro 69 :
http://www.camaros.net/forums/showthread.php?t=168000

Citation:
I have the EZ EFI on my 69. I went with the complete fuel system and used a robbmc tank pickup. I used the steel line for a return line and kit fuel line for delivery. Everything went pretty much as described in the HRM story. I've had it on 1.5 trips (I'm in Orlando with it now) for a about 800 miles. Got about 22-23 MPG on the freeway with AFR at 14.7. It takes a little playing to work the transition from idle to cruise with the cam I have (284 comp) but way less than a carb switch. You can set the AFR while driving (son was with me on the first cruise to Ocala) and actually hear and feel the difference instantly when it changes. We put it on a trailer dyno at NPD and got about 7 more HP out of it than the same setup with a 750 Demon a few years ago. It starts right away with no pedal and idles fine after warmup. When the AC is on it keeps idle at the same RPM and adjusts for the compressor on/off. That means it idles at a stoplight without touching the pedal when the compressors cycles. I used an electric solenoid on the carb setup and it didn't work well. Tips are that you need a clean tach signal (they really mean that) so I switched from an 8 yr old Accell 300+ to an MSD 6AL-2 and my initial bugs disappeared. Also need to make sure your accelerator pedal linkage/cable is solid since it refernces throttle position. Mine was loose at the cable by about 1/4" and it made for an erratic idle transition until I figured it out. Problem disappeared when the cable stopped moving. The fuel pump is an inline Carter unit and the whine is kinda irratating. It gets a bit louder after a long run. Make sure you use the insulated clamps and extra padding if you have it. The system only reads fuel/air/throttle related stuff and there's no timing options. The handheld unit is pretty basic and kinda cheap but it works and is easy to figure out. I used an extension cable on the handheld and have it velcroed to my dash for driving and to my glove box door when I'm not playing with it. I plan to do the same install on my 67 with the 327 and use a 3/8 steel line vice the EFI setup. It's a little expensive but it's all there and the right setup for my use (8K a year).


le mec dit qu'il tombe à 22 MPG sur l'autoroute ! par contre je ne sais pas ce que veut dire " with AFR at 14.7. ".


ici, sur une Buick (?)
http://www.v8buick.com/showthread.php?p ... ost1440091
Le mec dit avoir des problèmes de démarrage à froid, mais sinon que la voiture n'a jamais aussi bien tourné.
Citation:
So what was going to be a short drive to fill the tank turned into about a 50 mile cruise as the system just ran so nice. And just like installers and F.A.S.T. said the more I drove the better it got. I had a Biggs prepped 950 Holley HP on the car before and would not have thought that throttle response could be better. I was wrong. The EZ-EFI has GREAT throttle response with the idle set at 800 it sounds NICE! This btw was one of the reasons I decided to try EFI as getting the idle set so the car sounds good rumbling around at the cruise-in pretty much means stalled engine when you kick the AC on. That old A6 compressor is a PIG! The EZ-EFI has an input wire and a setting to up idle speed to compensate for AC drag!


par contre il ne parle pas de sa conso.

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MessagePosté: Lun Jan 24, 2011 7:30 pm 
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Mopar warrior
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afr veut dire : air fuel ratio donc dosage en français!
en fait les dosages spécifiques dont je vous parle sont pour TOUT systeme de carburation essence. ils ont étés fait il y a bien longtemps en labo et ont été vérifiés depuis!
afr14,7 ca veut dire dosage 1/14,7 donc dosage stoechiometrique (pollution mini théorique).

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MessagePosté: Mar Jan 25, 2011 2:41 pm 
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Mopar addict confirmé
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mrbenou écrit:
Citation:
le dosage standard, régulé par la sonde lambda est en général 1/14,7 ou 1/15,3. c'est celui qui pollue le moins donc celui qui est utilisé au maximum (moteur chaud, pas de demande de puissance, bref en cruising quoi!).


14.7 c'est surtout la théorie.
Les systèmes d'injection modernes (surtout depuis 3 ou 4 ans, maintenant que l'injection directe n'est plus l'apanage exclusif d'immondes poëles à fioul turbocompressés) ont généralement un ralenti ultra-pauvre (jusque dans les 17, géré cylindre par cylindre). Et ils descendent au max dans les 12.5-13 (accélérateur à fond).

Pour un usage perfo sur nos vieux tromblons, on peut viser un ralenti stoechiométrique voire un poil pauvre (dans les 15), mais généralement c'est plutôt dans le haut des 13.
Il faut impérativement retomber sous les 14 dès que l'on accélère un peu (entre 13 et 14 pour du cruising).

A fond (accélérateur à fond, donc MAP sensor à 0, pas de dépression), le meilleur niveau de performance est généralement quelque part dans les 12.5 (et ça peut descendre encode d'un point pour régler d'eventuels problèmes de détonation).


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MessagePosté: Mar Jan 25, 2011 4:34 pm 
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P'tain, les mecs, je bite pas un traitre mot de ce que vous racontez...:blink: :(
(encore que "c'Tokyo met trique", je vois bien...):whistle:

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MessagePosté: Mar Jan 25, 2011 5:07 pm 
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Fox écrit:
Citation:
P'tain, les mecs, je bite pas un traitre mot de ce que vous racontez...:blink: :(
(encore que "c'Tokyo met trique", je vois bien...):whistle:


:woohoo: Wouhou!!!!! Sers-moi la pogne, pour une fois je capte autant que toi en technique...c'est bon ça!!:pouet:


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MessagePosté: Mar Jan 25, 2011 5:50 pm 
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Mopar warrior chef
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tres intesressant !mais il faudrait pouvoir comparer des courbes de couple et de puissance et je ne voie jamais de tel comparaison c'est dommage sinon sa a l'air top !! sa donne envie !!:)

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MessagePosté: Mar Jan 25, 2011 6:38 pm 
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HemiWhyNot écrit:
Citation:
Fox écrit:
Citation:
P'tain, les mecs, je bite pas un traitre mot de ce que vous racontez...:blink: :(
(encore que "c'Tokyo met trique", je vois bien...):whistle:


:woohoo: Wouhou!!!!! Sers-moi la pogne, pour une fois je capte autant que toi en technique...c'est bon ça!!:pouet:


Je panne pas grand chose non plus mais va bien falloir que je m'y mette, j'me suis remit a la H-D.....
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MessagePosté: Mar Jan 25, 2011 6:59 pm 
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ICK écrit:
Citation:
HemiWhyNot écrit:
Citation:
Fox écrit:
Citation:
P'tain, les mecs, je bite pas un traitre mot de ce que vous racontez...:blink: :(
(encore que "c'Tokyo met trique", je vois bien...):whistle:


:woohoo: Wouhou!!!!! Sers-moi la pogne, pour une fois je capte autant que toi en technique...c'est bon ça!!:pouet:


Je panne pas grand chose non plus mais va bien falloir que je m'y mette, j'me suis remit a la H-D.....
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superbe !! pas un peu grande pour toi ? :)

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MessagePosté: Mar Jan 25, 2011 8:27 pm 
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pour Fox:
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bon courage!

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MessagePosté: Mar Jan 25, 2011 8:38 pm 
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je vais lire ce sujet de plus pres je verai bien un road runner avec ca:blush:

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MessagePosté: Mar Jan 25, 2011 9:24 pm 
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mrbenou écrit:
Citation:
Pffff...C'est malin...j'ai même pas compris le titre !! :P

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MessagePosté: Mar Jan 25, 2011 9:25 pm 
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ICK écrit:
Citation:
Je panne pas grand chose non plus mais va bien falloir que je m'y mette, j'me suis remit a la H-D.....
Dyna wide glide 2011 vivid black, 1584 cm3 a injection ESPFI....on se refait pas:blblbl:

Hey, ça a l'air de marcher, les couteaux...;)

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