Je ne suis pas tout à fait d'accord sur la solidité du moteur ... En effet les 5.7 et 6.1 Hemi (ainsi que le 4.7) ont la réputation d'avoir des fragilités au niveau des sièges de soupapes, c'est un problème récurrent et j'avoue que je ne suis pas très rassuré surtout que je roule au gpl.
Citation:
There are 3 engine families that have a well-known problem with the intake valve seats falling out which naturally causes internal engine damage. Unfortunately for their Chrysler owners, Chrysler has 2 of them which are the 3.7 and 4.7 SOHC engines as well as the 5.7 Hemi engine. The other engine model belongs to Ford with the late model 1.9 and 2.0 SOHC engines..
Citation:
If you have a Chrysler product, with a 6.1L, 5.7L Hemi, or Dodge or Jeep that has a 4.7L V8 in it, do NOT overheat your engine too many times, or this will happen. The valve seats are separate parts, that are pressed into the head, not cut. They will more than likely fall out and cause engine damage! Which can get expensive, obviously.
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... LfAduV8KiU
Question boîte j'ai donné aussi avec un problème d'infiltration d'eau (évapo de clim) via le tube de jauge et un joint mal conçu d'usine. Bien sûr ATF+4 ou équivalent en Mercedes (Titan par ex) si la boite est une Nag 1.